Pozor na radikálne chudnutie

.

»       Ako na hojdačke

Mnohí (hlavne) ženy mi určite dajú za pravdu, že niekedy to naše chudnutie vyzerá ako vzorec: chudnutie = priberanie, stále dookola sa opakujúci, až kým nás to neprestane baviť a povieme si, že to nemá žiadaný efekt, keď priberieme späť aj to, čo sme neschudli. V čom teda spočíva ten problém JOJO efekt, že si nevieme nadobudnutú hmotnosť aj udržať?  Ak sa vyhnete chybám ešte pred začatím chudnutia, môže to fungovať.

atletika


»       Trendy v chudnutí

Častokrát sa s nadšením vrhneme na zázračnú diétu, po ktorej sa už vidíme tenké ako prútik s mierami modelky. Mnohokrát sú to len „paškvily“, kombinácie spôsobov výživy, z ktorých sa budete tešiť len krátko, ale o to väčšie bude potom vaše sklamanie. Prekyslenie organizmu úplným vylúčením mlieka zo stravy, dodržiavanie bezlepkovej diéty, aj keď nemáte alergiu a podobné hlúposti. Rovnako je to aj s detoxikačnými kúrami, keď pijete len ovocné a zeleninové šťavy. Isto, týždeň takto prežijete určite, možno aj schudnete, ale ste schopní tak fungovať celý život? A viete, že týmto spôsobom  ochabuje hlavne svalstvo?


»       Niečo za niečo

Zdravá kombinácia stravy je pri chudnutí základ. No je ťažké zo dňa na deň vymeniť bôčik za ovsenú kašu, na zmenu v strave sa treba pripraviť akýmsi „medzistupňom“, t.j. začať neutrálnymi doplnkami  a na zdravé stravovanie prejsť postupne. Začnime pri raňajkách. Neraňajkovať je bežnou praxou zamestnaných ľudí, no je to oveľa horšie, ako jesť nezdravé raňajky, zhodujú sa lekári. Raňajkami sa rozbehne metabolizmus a organizmus  sa potom energie „rád“ zbaví. Najideálnejšie je dať si ráno jedlo s obsahom bielkovín, s ovocnými šťavami to nepreháňajte, obsahujú veľa cukru.


»       Pomaly ďalej zájdeš

Do stavu s nadváhou ste sa určite dostali rokmi, tak nechcite, aby sa s ňou telo rozlúčilo za pár týždňov. Diéta bez dozoru lekára môže mať za následok rýchle schudnutie, ale po nabehnutí na „normálny“ režim sú kilá rýchlo naspäť, častokrát aj s prírastkom. Pri jojo efekte naberáme späť tuky a strácame bielkoviny, čo vlastne spôsobuje problém, že s chudnutím je to čoraz ťažšie… Drastické zhadzovanie  nadbytočných kíl vás oberá akurát tak o svaly, hlavne, ak nepripojíte k chudnutiu aj pohyb a cvičenie.


»       Definícia jojo efektu


Lekári ho definujú ako schudnutie svalov aj tuku, dochádza k sarkopénii, čo znamená úbytok svalovej hmoty, ale horší je fakt, že pri následnom pribratí už naberáte len tukovú hmotu. Teda častými striedaniami jojo efektu v živote vám ochabne svalstvo a tuk, ktorý zostane, má tú nevýhodu, že zadržiava energiu, naopak svaly spotrebujú aj päťkrát viac energie ako tuková hmota. Preto lekári zdôrazňujú, že cvičenie, a tým aj budovanie svalovej hmoty, je pri chudnutí veľmi dôležité.

Rada: ak sa neviete donútiť cvičiť, chudnutie nech je pre vás tabu!»   

Ako na hojdačke

Mnohí (hlavne) ženy mi určite dajú za pravdu, že niekedy to naše chudnutie vyzerá ako vzorec: chudnutie = priberanie, stále dookola sa opakujúci, až kým nás to neprestane baviť a povieme si, že to nemá žiadaný efekt, keď priberieme späť aj to, čo sme neschudli. V čom teda spočíva ten problém JOJO efekt , že si nevieme nadobudnutú hmotnosť aj udržať?  Ak sa vyhnete chybám ešte pred začatím chudnutia, môže to fungovať.

.

pulz


»       Trendy v chudnutí

Častokrát sa s nadšením vrhneme na zázračnú diétu, po ktorej sa už vidíme tenké ako prútik s mierami modelky. Mnohokrát sú to len „paškvily“, kombinácie spôsobov výživy, z ktorých sa budete tešiť len krátko, ale o to väčšie bude potom vaše sklamanie. Prekyslenie organizmu úplným vylúčením mlieka zo stravy, dodržiavanie bezlepkovej diéty, aj keď nemáte alergiu a podobné hlúposti. Rovnako je to aj s detoxikačnými kúrami, keď pijete len ovocné a zeleninové šťavy. Isto, týždeň takto prežijete určite, možno aj schudnete, ale ste schopní tak fungovať celý život? A viete, že týmto spôsobom  ochabuje hlavne svalstvo?


»       Niečo za niečo

Zdravá kombinácia stravy je pri chudnutí základ. No je ťažké zo dňa na deň vymeniť bôčik za ovsenú kašu, na zmenu v strave sa treba pripraviť akýmsi „medzistupňom“, t.j. začať neutrálnymi doplnkami  a na zdravé stravovanie prejsť postupne. Začnime pri raňajkách. Neraňajkovať je bežnou praxou zamestnaných ľudí, no je to oveľa horšie, ako jesť nezdravé raňajky, zhodujú sa lekári. Raňajkami sa rozbehne metabolizmus a organizmus  sa potom energie „rád“ zbaví. Najideálnejšie je dať si ráno jedlo s obsahom bielkovín, s ovocnými šťavami to nepreháňajte, obsahujú veľa cukru.


»       Pomaly ďalej zájdeš

Do stavu s nadváhou ste sa určite dostali rokmi, tak nechcite, aby sa s ňou telo rozlúčilo za pár týždňov. Diéta bez dozoru lekára môže mať za následok rýchle schudnutie, ale po nabehnutí na „normálny“ režim sú kilá rýchlo naspäť, častokrát aj s prírastkom. Pri jojo efekte naberáme späť tuky a strácame bielkoviny, čo vlastne spôsobuje problém, že s chudnutím je to čoraz ťažšie… Drastické zhadzovanie  nadbytočných kíl vás oberá akurát tak o svaly, hlavne, ak nepripojíte k chudnutiu aj pohyb a cvičenie.


»       Definícia jojo efektu


Lekári ho definujú ako schudnutie svalov aj tuku, dochádza k sarkopénii, čo znamená úbytok svalovej hmoty, ale horší je fakt, že pri následnom pribratí už naberáte len tukovú hmotu. Teda častými striedaniami jojo efektu v živote vám ochabne svalstvo a tuk, ktorý zostane, má tú nevýhodu, že zadržiava energiu, naopak svaly spotrebujú aj päťkrát viac energie ako tuková hmota. Preto lekári zdôrazňujú, že cvičenie, a tým aj budovanie svalovej hmoty, je pri chudnutí veľmi dôležité.

Rada: ak sa neviete donútiť cvičiť, chudnutie nech je pre vás tabu!

Pozor na radikálne chudnutie
4.7 (93.33%)3
.