Stornovanie objednávky

.


Jednoducho nebolo by to prvýkrát, kedy nastane nasledujúca situácia.
Zákazník navštívi e-shop, osloví ho množstvo tovaru, s radosťou podáva viaceré veci do košíka. Objednávku následne odošle, vypne počítač, rozmýšľa a zistí, že toľko vecí možno nepotrebuje, objednávka sa mu zdá nakoniec drahá. Alebo môžu nastať iné neočakávané a nevhodné situácie, kvôli ktorým by zákazník tú svoju objednávku radšej zrušil.

košík

Táto možnosť existuje a vravíme jej stornovanie objednávky.
No nemusí to byť vždy také jednoduché. K stornovaniu sa viažu konkrétne predpisy, v článku sa na ne pozrieme bližšie.
Vieme, že poskytovateľ tovar prichystá, najradšej by nám ho poslal, no v niektorých prípadoch by chcel zákazník objednávku aj tak zrušiť. Pravdu majú niekedy obe strany, avšak niekto musí byť v práve.  Potom však existuje možnosť, odstúpiť od zmluvy do 14 dní, no zákazník by mal mať k tomu určitý dôvod, v inom prípade môže byť od predajcu pokutovaný určitou čiastkou, to už záleží od konkrétneho predajcu a taktiež škody, ktorá vznikla. Tá vznikla minimálne na poštovnom. Pri menšom a lacnejšom tovare /cca okolo 20 Euro/ sa to vlastne ani neoplatí.

.

Každý poskytovateľ by mal však rešpektovať zákon, podľa ktorého môže zákazník objednávku do 12 hodín od jej odoslania stornovať, nemusí uvádzať ani dôvod, mal by mať na to právo. No v prípade, ak sa tovar okamžite poslal, zákazník tak musí zaplatiť aspoň za to poštovné, avšak len v prípade, ak bol už tovar poslaný. V takom prípade, kedy sa tovar odoslal napríklad na poštu alebo kuriérovi, je však zákazník vopred upozornený  SMS správou, najlepšie aj e-mailom.

 Potom je to už trochu komplikovanejšie, avšak do doby 12 hodín by malo byť možné stornovanie, pokuta vznikne len za poštovné aj to len v prípade, ak sa tovar už odoslal. Preto by bolo ideálne o stornovaní informovať predajcu čo najskôr, najlepšie kým objednávku ešte nestihne spracovať.
V momente, ako sa objednávka spracuje, by mal zákazníkovi prísť informačný e-mail. Ale aj v takom prípade by sa malo stornovaniu vyhovieť, pokiaľ je to v lehote 12 hodín od doby, čo zákazník objednávku odoslal.

nakupování

Vlastne oficiálne má zákazník právo zrušiť objednávky bez akejkoľvek pokuty iba do 3 hodín od jej zaslania, v takom prípade nemusí hradiť žiadny poplatok.

Stornovanie objednávky
4.3 (86.67%)3
.