Tlaky na YouTube za lepšiu ochranu mladých používateľov

Skupiny na ochranu spotrebiteľov a detí sa však obávajú, že video služba, ktorá je vlastníkom spoločnosti Google, zhromažďuje údaje o mladých používateľoch naraz a zároveň ich nezasahuje pred nevhodným obsahom.
 
Tieto organizácie tvrdia, že spoločnosť potrebuje vykonať veľké zmeny, vrátane umiestnenia všetkých videí nasmerovaných na dieťa do svojej samostatnej aplikácie Kids, aby spĺňali zákony v Spojených štátoch a inde.youtube.jpg
 
„Myslíme si, že napredovanie v službe musí zmeniť spôsob, akým fungujú v každom smere,“ povedal David Monahan, manažér kampane v kampani Kampaň za komerčne slobodné detstvo, jedna zo skupín, ktorá v roku 2015 podala sťažnosť proti spoločnosti Google a druhá v roku 2018.
 
"Ich obchodným modelom je dostať deti tak dlho, ako je to len možné, aby mohli zhromažďovať svoje údaje, zacieliť ich pomocou reklám … v mnohých prípadoch ich vystavovať nevhodnému obsahu."
 
Washington Post tento týždeň oznámila, že Federálna obchodná komisia USA je v „neskorých štádiách“ vyšetrovania, či služba YouTube primerane chráni deti pred škodlivým obsahom online .
 
Takáto sonda by mohla viesť k pokutám a iným prostriedkom nápravy voči spoločnosti Google.
 
Jeffrey Chester z Centra pre digitálnu demokraciu, inej skupiny, ktorá sa pripojila k sťažnosti, povedal, že FTC „musí ukázať, že bude chrániť deti“ tým, že uloží pokuty – a možno aj štrukturálne prostriedky.
 
Žiadna jednoduchá oprava
 
Podľa Pew Research Center, 81 percent rodičov USA s deťmi vo veku 11 rokov alebo mladších hovorí, že nechali svoje dieťa sledovať videá.filmový pás.jpg
 
Jeden z troch respondentov uviedol, že ich dieťa pravidelne sleduje obsah.
 
Spoločnosť Google tvrdí, že hlavná stránka YouTube je obmedzená pre používateľov mladších ako 13 rokov, ktorí sú vyzvaní, aby používali jej aplikáciu pre deti.
 
Kritici však tvrdia, že táto politika nie je dostatočne presadzovaná a deti môžu ľahko použiť účet niekoho iného na prístup k hlavnej stránke.
 
Otázka ochrany detí patrí medzi niekoľko výziev, ktorým čelí služba YouTube a iné online služby, pretože sa snažia zostať otvorenými platformami a zároveň sa vracať k škodlivému obsahu, ktorý zahŕňa násilie, nenávistné prejavy alebo nezákonnú činnosť.
 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Www